Sabian ke el presidente del peru, era ciudadano americano hasta el 2015 😱😱

PERO RENUNCIO A LA CIUDADANIA PARA ASPIRAR A LA PRESIDENCIA DEL PERU Y CUANDO HABLA ,PURO GRINGO :scream::scream:

Pedro_Pablo_Kuczynski

Pedro Pablo Kuczynski Godard (Spanish: [ˈpeðɾo ˈpaβlo kuˈtʃinski ɣoˈðaɾð]; born 3 October 1938), better known simply as PPK, is a Peruvian economist, politician and public administrator who is the 66th and current President of Peru. He previously served as Prime Minister of Peru from 2005 to 2006.

Kuczynski worked in the United States before entering Peruvian politics.He held positions at both the World Bank and the International Monetary Fund before being designated as general manager of Peru’s Central Reserve Bank. He later served as Minister of Energy and Mines in the early 1980s under President Fernando Belaúnde Terry, and as Minister of Economy and Finance and Prime Minister under President Alejandro Toledo in the 2000s.

Kuczynski was a presidential candidate in the 2011 presidential election, placing third. His opponents Ollanta Humala and Keiko Fujimori went on to the June 5, 2011 runoff election, in which Humala was elected. Kuczynski went on to stand in the 2016 election, where he narrowly defeated Fujimori in the second round. He was sworn in as President on July 28, 2016.[Kuczynski had U.S. citizenship till November 2015; he renounced it in order to run for Peru’s Presidency.

On 15 December 2017, the Congress of Peru initiated impeachment proceedings against Kuczynski, after being accused of lying about receiving payments from a scandal-hit Brazilian construction firm in the mid-2000s. However on 21 December 2017 the Peruvian congress lacked the majority of votes needed to impeach Kuczynski

2 Me gusta

220px-Pedro_Pablo_Kuczynski_Godard

66th President of Peru
Incumbent
Assumed office
28 July 2016

Atakama desert, Oasis of huacachina, Peru

1 le gusta

En realidad el es peruano. Sus padres creo eran Checos y se fueron a vivir a Perú.
El estudio la Universidad aca en USA. Y creo que le dieron un puesto importante para el gobierno de aca osea americano por eso se hizo ciudadano americano, eso es lo que lei hace tiempo.
Su esposa es la prima de Jessica Lange una actriz americana.
Ahora renuncio a la ciudadania cuando se metio a la politica en Peru.

Saludos Ambro

1 le gusta

saludos :blush:

Ni idea, pero se tiene conocimiento de que siempre gobiernan “los mismos”.

1 le gusta

Ambro, lo q comparte Bet es correcto. Añado lo sgte, para ser candidato a presidente en Perú debes ser peruano de nacimiento. Por esa razón yo no podría candidatear a la presidencia en Perú, pero mis hijos sí :).

Existe acuerdos internacionales q permiten a una persona tener doble nacionalidad. Como fue el caso de PPK, pero para gobernar el país debes tener una sola -por cuestiones de lealtad a una bandera- por ello tuvo q renunciar a la ciudadanía estadounidense. Y alli lo tenemos de presidente, él nació en Perú y tuvo formación peruana.

Ya tuvimos otro presidente de origen “extranjero”, japonés, que al igual q Pedro Pablo K. de origen europeo, nos gobernó por mas de un período: Alberto Fujimori.

Saludos, muchacho