DESPACITO cambió la industria de la música latina

Despacito haciendo historia en el MUNDO durante 9 meses!

Despacito proves that when music moves you and makes you feel something, it’s universal no matter in what language the lyrics are written.

Despacito has “given the music industry confidence that songs can cross more readily,” says Tom Poleman, iHeartMedia’s chief programming officer. “Those songs (are) getting more exposure on mainstream radio stations… It’s a trend right now in pop culture to give those (Spanish-language) songs a shot.”

“There’s been an interest from many general market players and people that don’t necessarily look at Latin music,” says Alejandro Duque, general manager of Universal Music Latino, the imprint that released Despacito. "Now we have artists saying, ‘Hey, I want to do my remix with a Latin artist.’ "

J Balvin, a Colombian singer whose single Mi Gente is being hailed as the next Despacito, agreed that the Bieber/Fonsi/Yankee track is a “historic” achievement for Latino artists. “I have the biggest love and respect for Luis Fonsi and Daddy Yankee for opening even more doors for all of us,” he told USA TODAY.

4 Me gusta

23 AM

21 AM

3 Me gusta

bitmoji-20170906065550

3 Me gusta
2 Me gusta

Me encantooo!!

3 Me gusta

En tan poco tiempo en los top charts por meses y con miles de versiones!

2 Me gusta

1 le gusta
2 Me gusta

Eso es lo q tú quieres verdad ? Cree q con despacito es superior a mexico :joy::joy::joy:

MEtete eso bien en tu cabeza virtud, México no va a perder lo q es x la envidia q le tienen

Quien rayos menciono a Mexico aqui? Ay Santo que gente mas acomplejada esta!

3 Me gusta

jajajaja envidiosa de que? de tu ego eso es pecado y yo no caigo en eso
viejita decrepta

10 PM

YO acomplejada? Soy bonita mujer acomplejadas las feas feas como tú que x una canción ya se sientes superiores a Brasil Estados Unidos y todo el mundo :joy::joy::joy:

2 Me gusta

WOW! lo que hace el tequila!

Tu pais no tiene Nada importante que lucir solo. Cosas malas sry 4 you

si amiga tu muy bien, no te dejes!

1 le gusta

Los borrachos siempre decimos la verdad jajajajjajajajaj ahora si me hiciste reír

1 le gusta

Así es amix yo no me dejo de las loooooosers

1 le gusta