49ers QB Colin Kaepernick issues statement regarding 'pig' socks

49ers quarterback Colin Kaepernick issued a statement on Thursday regarding socks he was photographed wearing during 49ers practice depicting a police officer with the face of a pig.

Kaepernick was photographed wearing the socks on August 10. The photographs circulated the Internet the past couple of days, surrounding him with more controversy following his choice to sit on the bench during pregame performances of national anthem in protest of treatment of minorities in the United States. Kaepernick took to Instagram Thursday to address the socks and to seemingly attempt to defuse any controversy surrounding them.
“I wore these socks, in the past, because the rogue cops that are allowed to hold positions in police departments not only put the community in danger, but also put the cops that have the right intentions in danger by creating an environment of tension and mistrust,” Kaepernick wrote. “I have two uncles and friends who are police officers and work to protect and serve ALL people. So before these socks, which were worn before I took my public stance, are used to distract from the real issues, I wanted to address this immediately.”

Kaepernick will be on the field tonight in San Diego as the 49ers face the Chargers in the preseason finale (10 p.m. ET/7 p.m. PT).

1 le gusta

1 le gusta

ya me tiene hasta la madre ese wey que se large de los niners no nesecitamos deportistas así que solo esta buscando fama

1 le gusta

Jajajajaja controversias controversias. Los 49ers deberian de hacer una novela o un reality show.

Pa’ mi que le quiten la chamba por las socks y por ser un mal patriota. El himno merece respeto…la gente confunde todo. En fin, Saludos, Karlis. :slight_smile:

1 le gusta

jajaja y si una novela… por cierto ayer lei que se han vendido mas camisetas ahora de el que antes
me encanta como jugador pero yo no estoy de acuerdo como lleva su disque protesta.

saludos chicos

1 le gusta

Es que cada cosa en su lugar, Karlita. Lo civico no tiene NADA QUE VER con lo que el crea que esta mal en nuestro pais adoptivo. Lo de el Es rebelion, falta de respeto e ignorancia a aquellas cosas que a la mayoria de nosotros nos han inculcado desde chiquitos.

El es buen jugador todavia tiene mucho en el tanque pero que se deje de babosadas que exponga su caso pacificamente como otros lideres lo harian y que siga el Football verdad Karlis? :smiley: